Spójrz na tę część. Tak mawiało pokolenie mojej babci. Oznaczało to wyglądać jak profesjonaliści należący do grupy, do której chciałeś należeć. Oznaczało to także zachowanie się w sposób zgodny z oczekiwaniami dotyczącymi roli, jaką odgrywasz w firmie.
Jednym słowem, rzeczy złagodziły się przez lata. Zbyt zrelaksowany jak na pokolenie mojej babci. Nieformalne lub codzienne piątki przeniknęły tydzień pracy i stworzyły mieszankę odzieży codziennej i biznesowej, która niesie ze sobą zrelaksowane podejście do profesjonalizmu.
Pamiętam, jak nosiłem krawaty podczas wywiadów z małymi firmami po pracy w firmie. W zależności od kultury korporacyjnej więzi były albo mile widziane, albo odrzucane. Często nie znasz tych informacji przed rozmową, a większość osób rekrutujących mówi ci, że musisz popełnić błędy oubrany zamiast się ubrać. Kilka razy mnie odrzucano, ponieważ „nie pasowałem”.
Żeby się dowiedzieć, nie potrzebowałeś 30-minutowej rozmowy. Lesley Everett, autor książki, potrzebowali tylko 5 do 7 sekund Walking Tall: najważniejsze kroki, aby stworzyć obraz. Pisze: W ciągu tych pierwszych 15 sekund mamy ważne wskazówki na temat tego, jak ktoś się zachowuje, jak robi interesy, jak się zachowuje, jak się zachowuje i jak się prezentuje. Kiedy osiągniemy 30 sekund, otrzymujemy więcej niż wystarczająco dużo czasu, aby uczynić to wrażenie nieprzytomnym. W książce Malcolma Gladwella blink Odnosi się do tego w tym, co psychologowie nazywają „mocą cienkiego cięcia”, która pozwala nam zobaczyć najważniejsze elementy sytuacji, przedmiotu lub osoby.
Moi potencjalni pracodawcy zauważyli, że mój ciasno zawiązany krawat (dowód mojej sztywności), moje błyszczące spinki do mankietów (wartość stylistyczna) i moje wypolerowane buty Stacy Adams (osobowość) miały potencjalny konflikt kulturowy. ja wyglądał część sprawnego gracza korporacyjnego - a nie kogoś, kto był podobny do istniejących pracowników, o których mówiono w moim wywiadzie „jak rodzina”.
Wspominam to doświadczenie w poszukiwaniu pracy i jestem zmuszony zgodzić się z tymi, którzy mnie odrzucili: nie pasowałem. Miałem i nadal mam mentalność korporacyjną - chociaż wolę współpracującą, intymną atmosferę małej firmy. Podoba mi się struktura, wytyczne i stratyfikacja finansowa maszyny firmy. Moje pierwsze wrażenie zrobiło to i jestem pewien, że kolejny wywiad właśnie to potwierdził.
Chociaż prawdą jest, że nie masz drugiej szansy na pierwsze wrażenie, masz 20 szans, aby to nadrobić - jeśli masz szczęście. Badania wykazały, że do zmiany pierwszego wrażenia potrzeba jeszcze 20 doświadczeń z kimś. Późniejsze doświadczenia są oczywiście w dużej mierze determinowane przez to pierwsze wrażenie. Dlatego powinieneś wiedzieć, jak korzystać z tego okna czasowego od 5 do 7 sekund.
Przewaga, jaką ma ktoś, kiedy dostaje to, czego chce, gdy wchodzi w kontakt z tym, co mówi jego wygląd, jest znaczna. To, co ludzie widzą w tych krótkich 5-7 sekundach skanowania, formułuje postrzeganą prawdę, którą podświadomie chcą dopasować z dodatkowymi informacjami, które dobrowolnie podajesz lub które wkrótce odkryją.
Na poziomie nieświadomości wszyscy jesteśmy tego świadomi. Dajemy „niedzielę najlepiej” kościołowi, dajemy „najlepszą stopę do przodu”, kiedy spotykamy się z przyjaciółmi i rodzicami naszego partnera, i „ubieramy się, by zaimponować”, gdy idziemy na imprezy towarzyskie. Oczywiste jest, że świadomość, jeśli nie znaczenie pozorów, jest do pewnego stopnia zakotwiczona w każdym z nas.
Ludzie często mylą wygląd z wyglądem. Wygląd jest tym, z czym się urodziłeś, wygląd jest jak ty zarządzać i prezentować te spojrzenia; jakkolwiek mogą być zwyczajne lub nadzwyczajne. Z tej perspektywy naprawdę nie ma znaczenia, jak wyglądasz, aby stworzyć i zaprezentować zyskowny wygląd. Czy to jest?
Słynne badanie ekonomistów Daniela Hamermesh i Jeffa Biddle'a wykorzystuje dane z ankiety do zbadania wpływu wyglądu na dochody danej osoby. W każdej ankiecie ankieter, który zadał pytania, oceniał także wygląd zewnętrzny respondentów. Respondenci zostali podzieleni na jedną z następujących grup: poniżej średniej, średniej i powyżej średniej.
Innymi słowy, osoba o wyglądzie poniżej przeciętnej zazwyczaj zarabia o 9 procent mniej na godzinę, a osoba powyżej średniej zwykle zarabia o 5 procent więcej na godzinę niż przeciętnie wyglądający człowiek. W przypadku mediany pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy odpowiednie kary i premie wynosiły od 1400 USD do 2600 USD rocznie. Odpowiednie kary i premie dla przeciętnego pracownika wahały się od 1100 USD do 2000 USD rocznie.
Hamermesh i Biddle odkryli, że premia za piękno istnieje również poza pracą wymagającą częstego kontaktu interpersonalnego. Co ciekawe, różnica w poziomach otyłości wydaje się ograniczona do białych kobiet. Nie było różnic w wynagrodzeniach między grubymi kobietami innych ras. Zgodnie z poglądem społeczeństwa białe kobiety powinny być naturalnymi lalkami Barbie. Jeśli nie spełnią tych fizycznych wymagań, będzie to miało wpływ.
Badania potwierdzają, że piękno (atrakcyjność fizyczna) leży nie tylko w oczach patrzącego, ale jest również warunkiem posiadania większej ilości pieniędzy na koncie bankowym. Niezliczone badania pokazują, że społeczeństwo oferuje piękno wiele zalet i przywilejów, w tym tak zwany „efekt halo”, który prowadzi do przyznawania przysług, przypadkowych aktów dobroci, większej popularności i wyższego postrzegania inteligencji (Paris Hilton, Britney Spears i Lindsay Lohan mogą zmusić nas do przemyślenia tego i lepszego traktowania zatrudniania i awansów.
Podczas mojej pierwszej pracy w firmie u jednego z głównych wydawców czasopism, mój zespół i ja ciągle zakładaliśmy się, kogo właściciel zatrudni, jeśli kobiety przyjdą na rozmowy kwalifikacyjne. Przejrzałbyś kopie dokumentów aplikacyjnych, które rozdałem osobom uczestniczącym w przesłuchaniu, a ja zajmowałem się tylko wnioskodawcami. Gdyby była blondynką o wielkiej symetrii, wiedziałbym, że zostałaby przerwana.
W czasach, gdy nie znałem powodów symetrii, znałem tylko jego preferencje. Charles Feng z Wydziału Biologii Człowieka Uniwersytetu Stanforda wyjaśnia preferencje dotyczące symetrii w swoim artykule Wygląda dobrze: psychologia i biologia piękna: Preferencja symetrii u ludzi i zwierząt polega na tym, że osobniki symetryczne mają wyższą wartość partnera; Naukowcy uważają, że ta symetria jest utożsamiana z silnym układem odpornościowym. Tak więc piękno wskazuje na silniejsze geny, co zwiększa prawdopodobieństwo przeżycia potomstwa danej osoby.
Dla mężczyzn rozmiar wydaje się być biletem wstępu.
Ekonomiści Nicola Persico, Andrew Postlewaite i Dan Silverman próbowali wyjaśnić pochodzenie „premii wysokościowej”. Odkryli, że w przypadku białych mężczyzn w Stanach Zjednoczonych każdemu centymetrowi wzrostu towarzyszył wzrost płac o 1,8 procent. Płace dla mężczyzn jako dorosłych mogą być powiązane z ich wzrostem w wieku 16 lat. Dla danego wzrostu Persico, Postlewaite i Silverman stwierdzili, że wzrost w wieku 16 lat podniósł płace dorosłych średnio o 2,6 procent. W przypadku dwóch dorosłych mężczyzn tej samej wielkości ten, który był wyższy w wieku 16 lat, najprawdopodobniej zarobiłby wyższe płace.
Gladwell melduje się blink że badacze, którzy przeanalizowali dane z czterech dużych badań, które towarzyszyły tysiącom osób od urodzenia do dorosłości i obliczyli, że cal wysokości ciała, skorygowany o zmienne takie jak wiek, płeć i waga, miał wynagrodzenie w wysokości 789 USD oznacza rocznie. Oznacza to, że osoba, która ma sześć stóp wzrostu, ale poza tym (pod względem kwalifikacji) jest identyczna z osobą, która ma pięć stóp i pięć stóp wzrostu, zarabia średnio 5525 USD więcej rok. Jeśli jesteś mężczyzną, któremu rzucono wyzwanie w pionie (tj. Urodził się niski), nie rozpaczaj. Męskie buty windowe (dzięki którym można osiągnąć dodatkową wysokość 5 cali) są bestsellerem w Internecie.
Ostatecznie twój wygląd zapewnia wgląd w twoją osobowość (osobowość, temperament, usposobienie, mentalność i wartości) w oparciu o postrzeganie innych. Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do tych spostrzeżeń, takich jak piękno, symetria i wybór garderoby. Twój wygląd wysyła te wiadomości do pracodawcy, który wykorzystuje je w celu wykluczenia cię z pracy lub wyobrażenia sobie, że zajmujesz nowe stanowisko.
Niektórzy badacze powiązali nawet wygląd z produktywnością w sposób, który nie jest tak łatwy (ani tak oczywisty) do zmierzenia, jak inne cechy, takie jak wykształcenie czy doświadczenie. Na przykład wygląd może zaburzyć zaufanie i komunikację, a tym samym wpłynąć na wydajność. Można to wyraźnie wykazać na stanowiskach sprzedażowych i marketingowych i wydaje się być podstawowym wymogiem dla pośredników w obrocie nieruchomościami. Uwzględniając te szczegóły, możesz wykorzystać je na swoją korzyść, aby zwiększyć swoje szanse na nową pracę lub awans.
Nie trzeba dodawać, że większość ludzi ma średni wygląd. Makijaż upiększa ten wygląd. Dla kobiet metamorfoza w wysokości 50,00 $ jest cenną inwestycją, która może nauczyć cię, jak prawidłowo i kompetentnie poprawić swój wygląd, aby lepiej zarządzać swoim wyglądem.
Symetria naprawdę dotyczy proporcji twojego ciała. Większość stylistów jest w stanie nie tylko zmienić krzywe ciało poprzez iluzję odzieży, ale także dać obiektywne informacje zwrotne na temat wyboru garderoby dla optymalnej profesjonalnej prezentacji.
Kontrolując kontrolowane aspekty swojego wyglądu, możesz pozytywnie wpłynąć na wpływ swojego wyglądu na swój sukces.