sobota, 3 lipca, 2021

Kulturystyka wegetariańska: czy to naprawdę możliwe?

Wegetarianin to nie ktoś, kto je tylko warzywa. Bycie wegetarianinem lub praktykowanie wegetarianizmu wykracza poza dietę. To styl życia, stan umysłu, który jest wyjątkowy i ważny dla wegetarianina. Każda osoba wybiera kurs na tej ulicy, który najbardziej mu odpowiada. Nawet sportowcy i kulturyści wybierają teraz ten typ stylu życia ze względu na korzyści, jakie mogą z niego uzyskać. Można być jednocześnie wegetarianinem i kulturystą. Stąd wzięło się określenie „kulturystyka wegetariańska”.

Co to jest kulturystyka wegetariańska?

Jest to w zasadzie praktyka wzmacniania i powiększania mięśni ciała poprzez ćwiczenia przy wegetariańskim stylu życia. Chociaż istnieje błędne przekonanie, że wegetarianie rzadziej budują mięśnie z powodu braku białka i innych składników odżywczych, zdecydowanie można zostać kulturystą i wegetarianinem w tym samym czasie. Wegetarianin nadal może uzyskać odpowiednie białka i składniki odżywcze z innych źródeł, takich jak jajka, produkty mleczne i produkty sojowe.

Podstawy kulturystyki wegetariańskiej

Diety wegetariańskie można opracować tak, aby osiągnąć takie same wyniki, jak diety oparte na mięsie, prawdopodobnie z lepszymi długoterminowymi konsekwencjami zdrowotnymi. Istnieją cztery fundamenty wegetariańskiego stylu życia, które są bardzo ważne w kulturystyce. Są one wymienione poniżej.

  • białko

Białka pomagają mięśniom rosnąć i szybko regenerować się przed i po ćwiczeniach. Problem z kulturystyką jako wegetarianinem polega na tym, że białko znajduje się zwykle w mięsie. W rezultacie wegetarianie stracili już szansę na uzyskanie białka z jednego z najlepszych źródeł. Jednak wegetarianie mają to szczęście, że mają produkty sojowe, jaja i produkty mleczne, orzechy, rośliny strączkowe i zboża, które są dobrym alternatywnym źródłem białka dla wegetariańskich kulturystów.

  • warzywa i owoce

Ważne jest, aby jeść warzywa i owoce, szczególnie dla kulturystów, ponieważ pomogą one wzmocnić ich układ odpornościowy wraz z poziomem energii. Jest również dobrym źródłem przeciwutleniaczy i składników odżywczych.

  • węglowodany

Kiedy węglowodany rozkładają się i zamieniają w glukozę, pobudzają organizm i mięśnie, abyś był bardziej aktywny i zapewniał więcej energii przez cały dzień. Ta energia jest potrzebna do aktywności kulturystycznej.

  • Tłuszcze

Dobre tłuszcze, takie jak wielonienasycone i jednonienasycone, są dobre dla serca, cholesterolu i ogólnego dobrego samopoczucia. Jest to również wymagane w kulturystyce.

Mając odpowiednią ilość podanych powyżej składników odżywczych, można zostać wegetarianinem. Wielu kulturystów jest już dziś wegetarianami i utrzymuje swoje ciała jędrne i dobrze zbudowane, pozyskując wszystkie powyższe składniki odżywcze, w tym białko, z owoców i warzyw.

Może Cię też zainteresować:

spot_img
spot_imgspot_img